Mediafact.nl meldt, onder de titel
Te koop huisnijlpaard met stamboom
dat er weer een stichting met nix beters te doen een
bewustwordingsreclame gaat opzetten, in dit geval voor kinderen. De
Stichting Reklame Rakkers (wat een kutnaam) is dit keer de boosdoener:
"Met de campagne, gericht op zowel kinderen als ouders, wil de
stichting kinderen leren bewust en kritisch te kijken naar commerciƫle
boodschappen. Tegelijkertijd wil men ouders bewust maken van de
belangrijke rol die zij kunnen spelen bij het ontwikkelen van
commercieel bewustzijn en een kritische houding bij hun kinderen." De
stichting heeft het idee gejat van, o neen, werkt nauw samen met, de
Engelse organisatie Mediasmart en het zou ons nix verbazen als de
campagne zijn doel voorbijschiet, in zoverre dat er veel vraag naar
huisnijlpaarden zal ontstaan. Ze kosten een paar centen, maar dan heb
je ook wat. Een te kleine badkuip, bijvoorbeeld. Uw captain heeft
onmiddellijk duidelijk gemaakt dat ons huisnijlpaard hier nix mee te
maken heeft, en wel als volgt:
"Bij dezen willen wij even laten weten
dat ons I.G.L.O.nijlpaard op geen enkele wijze te maken heeft met deze
campagne. Ons huisnijlpaard kijkt al met een bewuste en kritische blik
naar alle informatie sinds Cpt. Iglo het dier in de brugklas voor het
eerst tekende."
26-08-2005 13.58 | Door: Cpt. IgloReacties
Het reactieveld bij dit onderwerp is gesloten. Mocht u nog iets aan de discussie toe te voegen hebben, dan kunt u reageren via reacties@opinieleiders.nl of op het Opinieleidersforum.