Telefoonterreur moet gewoon afgelopen zijn
Het Parool meldt (op gezag van de GPD), dat de consumentenbond vindt dat consumenten in een centraal register moeten kunnen opgeven, dat ze niet lastiggevallen willen worden met reclame- of bedeltelefoontjes. De bond heeft bij een actie eerder dit jaar in drie dagen 6700 klachten over dit soort telefoonterreur binnen gekregen. Het ministerie van Economische Zaken wil onderzoeken of een aanscherping van de huidige regels, raadzaam is.Felix Spangenberg van de Vereniging Contactcenters Nederland vindt een registratiesysteem niet nodig. "Van terreur is sowieso geen sprake. De meldingen vormen slechts een klein percentage.''
Welnu, consumentenbond, ministerie en Felix: het is natuurlijk bij de wilde spinnen af, dat de slachtoffers van deze terreur handelingen zouden moeten gaan verrichten om van deze telefoonterreur af te zijn. Wij vinden, dat reclamemaken per telefoon of per fax per definitie verboden zou moeten zijn en dat degenen die die reclame niet kunnen missen zich dan maar bij een centraal register moeten aanmelden. Als de terroristen verplicht zijn om het bezoekadres van het desbetreffende bedrijf te vermelden, is er trouwens ook al veel gewonnen, want dan kan de geterroriseerde in ieder geval daar even wat ruiten gaan ingooien.25-05-2005 12.22 | Door: Cpt. Iglo
Reacties
Het reactieveld bij dit onderwerp is gesloten. Mocht u nog iets aan de discussie toe te voegen hebben, dan kunt u reageren via reacties@opinieleiders.nl of op het Opinieleidersforum.