Missverständnis
Iedereen die zaterdagsavonds naar het voetballen op de of het ARD kijkt, kent ongetwijfeld de volgende zinsnede:"CMA - Das Beste vom Bauern". Daarmee beginnen en eindigen de reclameblokken die onze oosterburen zo ruimhartig tussen de voetbalsamenvattingen ingelast hebben. Vaak gaat genoemde leus gepaard met beelden van mensen die melk drinken en tegelijk iets bijzonders doen of die melk gedronken hebben en daarna iets bijzonders doen. Joris Driepinter is er niks bij. De Duitse reclameblokken zijn net als de Nederlandse ruimschoots lang genoeg om even te gaan pissen, maar zelfs als je het voetballen opvat als aanleiding om stevig aan het bier te gaan, hoef je nog steeds niet iedere vijf minuten naar de plee.Iedere zaterdag zie je dan ook meer Teutoonse reclamespots dan je lief is, steevast voorafgegaan door en afgesloten met: "CMA - Das Beste vom Bauern". Tenzij je natuurlijk na of tijdens de eerste samenvatting op de bank in slaap valt, wat zaterdagsavonds om kwart over zes nog best verklaarbaar en te vergeven zou zijn, al was het maar omdat ze beginnen met beelden uit de Regionalliga, wat toch eigenlijk maar de derde divisie is. En dan nog word je tussendoor af en toe wakker op de tonen van: "CMA - Das Beste vom Bauern". CMA is de afkorting voor 'Centrale Marketing-Gesellschaft der deutschen Agrarwirtschaft mbH', schijnt.
Toen ik dan ook las "Dicke Luft beim CSI - Muss Jorja Fox gehen?", was mijn eerste gedachte dat er kennelijk iets mis was met de scheten der Duitse melkproducerende koeien van de CMA en dat de koe die de stevigste scheten ("Die dickste Luft") produceerde Jorja Fox heette en afgemaakt zou worden. CSI blijkt echter een televisieserie te zijn en het ging alleen maar over een actrice die ruzie gemaakt had en nu misschien wel ontslagen wordt.
07-05-2007 22.30 | Door: Arnold Kuijk
Reacties
Het reactieveld bij dit onderwerp is gesloten. Mocht u nog iets aan de discussie toe te voegen hebben, dan kunt u reageren via reacties@opinieleiders.nl of op het Opinieleidersforum.