Voorheen, en voorgoed voorbij
Voorheen is een poos geleden, maar je weet nooit precies hoe lang. Dat leidt tot uitspraken als:"voorheen waren de wasmiddelenreclames altijd de ergste." De maandverbandreclames zijn ook een tijd heel erg geweest, maar ook die markt schijnt enigszins tot rust gekomen te zijn. Op een gegeven ogenblik kreeg je trouwens van die proefmaandverbandjes in de brievenbus. Uit experimenten is gebleken dat je met dat maandverband met die vleugeltjes je aanrecht niet kon schoonmaken, want het spul absorbeerde voor geen meter.De meeste reclames lijden tegenwoordig aan de 'misvatting van grappig'. Dat is een dubbele misvatting: reclames hoeven niet grappig te zijn en met grappige reclames verkoop je meestal niets, behalve de reclame. De reclamebureaux varen er wel bij en de televisiekijker die niet naar de plee hoeft, is de lul. De ergste reclames van het moment zijn de bierreclames en de ergste daarvan is die van de 'Beertender', waarin men plotseling het beeld zogenaamd stil zet en de een of andere oetlul zijn verhaal komt doen, waarna de acteurs op de achtergrond, die deden of zij stilgezet waren, hun actie voortzetten. Het is niet alleen niet leuk, het is bovendien gejat, en wel van de televisieserie "Police Squad".
Nu we het toch over bier hebben: Youp van 't Hek heeft Buckler niet kapot gemaakt, dat had Buckler zelf al gedaan, voordat Van 't Hek zelfs maar wist dat het bestond. Het spul was namelijk niet te zuipen. Als Buckler op dit moment opnieuw geïntroduceerd zou worden, zou het overigens nog geen schijn van kans maken, want de Nederlandse drinker is aan het overschakelen op wijn. Daar is zelfs met een goede reclame nix aan te doen.
24-06-2005 13.47 | Door: Arnold Kuijk
Reacties
Het reactieveld bij dit onderwerp is gesloten. Mocht u nog iets aan de discussie toe te voegen hebben, dan kunt u reageren via reacties@opinieleiders.nl of op het Opinieleidersforum.