Het leuke van Peter Breedveld is dat hij altijd overdrijft
Peter Breedveld heeft iets tegen Elma Drayer. Nu zijn er wel meer mensen tegen wien hij iets heeft, want hij heeft iets tegen iedereen die het niet met hem eens is, slimmer is of meer succes heeft in het leven, dus dan blijven er weinig over waar hij geen hekel aan heeft. Maar goed: vandaag is bekend geworden dat er bij Trouw iemand ontslagen is en Elma Drayer werkt bij Trouw, schijnt, dus reden genoeg voor Peter ‘ik lig nu eenmaal altijd op de loer’ Breedveld om er vol in te knallen en Elma Drayer onder uit de zak te geven. We zijn benieuwd en de kloosried begint nu: ‘SHARIADRIEHOEK IN JE BROEKJE, ELMA!!‘.
Aan de kop te zien heeft Peter Breedveld niet de behoefte zich als intellectueel neer te zetten, en daar kunnen wij ons wel iets bij voorstellen, want daarvoor mist hij de geestelijke bagage. Zo schrijnend als nu hadden wij het nog niet meegemaakt, dachten wij, of we hebben het verdrongen.
“I hate to say I told you so alleen is er geen fuck van waar.“
Peter ‘Engels is moeilijker dan ik dacht’ Breedveld wist halverwege de zin niet meer hoe hij het in het Engels moest zeggen en ging toen maar over op Nederlands. Wat zou hij ons al verteld hebben? En natuurlijk is hij blij dat hij kan zeggen dat hij het wel gezegd had, want zo vaak komt dat nou ook weer niet voor. Nu waarschijnlijk ook niet, want hij weet het zelfs als hij gelijk zou kunnen hebben nog zo te formuleren dat zijn gelijk verloren gaat in zijn waanideeën.
“Ik vind het heerlijk to say I told you so, dat die Perdiep Ramesar van De Dagelijkse Farizeeër een leugenaar is.“
Peter Breedveld is van origine gereformeerd en leest zijn hele leven al de Trouw. Hij heeft weleens beweerd dat hij hem had opgezegd, maar dat geloofde niemand, en omdat hij nu iedere keer dat hij de krant leest boos op zichzelf is, omdat hij zo’n slappe zak is dat hij de krant niet durft op te zeggen, geeft hij de krant de schuld en noemt hem De Dagelijkse Farizeeër. Dat is misschien grappig voor andere gereformeerden, maar die lezen de webzijde van islamapologeet Peter ‘leve de moslims’ Breedveld dan weer niet, dus hij doet het alleen voor zichzelf.
“Alleen luistert er nooit iemand naar mij.“
Dat komt door de manier waarop hij het brengt, wat wij u brommen.
“Waarom de redactie van De Dagelijkse Farizeeër pas nu ‘twijfelt’ aan het waarheidsgehalte van Ramesars hysterische verhalen over de shariawijk en de jihad-belt, is me een raadsel want iedereen, die weleens in de Schilderswijk komt, weet dat het geen shariawijk is.“
Wij komen nooit in de Schilderswijk, maar kunnen ons zomaar voorstellen dat het wel een shariawijk is. Wij kunnen ons ook voorstellen dat het geen shariawijk is, maar wat in de krant of op internet staat, is voor ons niet automatisch waar, dus het zal wel of niet. Wij komen er toch nooit, dus wat kan ons het schelen?
“Er worden goddomme speklapjes verkocht, in de shariawijk!“
Hoe lang nog? Afgezien daarvan: weet Peter ‘ik zeg het, dus is het zo’ Breedveld wel zeker dat Perdiep Ramesar de ontslagen journalist is en dat Perdiep Ramesar om de door Peter ‘ik zeg het toch? Luister dan’ Breedveld gesuggereerde reden ontslagen is?
“Dit is meer dan de zoveelste liegende journalist die de laan wordt uitgestuurd.“
De hoeveelste is het?
“Ramesar heeft met zijn leugens persoonlijk het vuur van de islamofobie helpen oplaaien.“
We zijn benieuwd in welk stadium Peter Breedveld gaat insinueren dat Perdiep Ramesar is opgestookt door Elma Drayer, want voor hem is Elma Drayer de schuld van alles, dus ook hiervan.
“Het was voor veel politici weer een mooie photo opportunity, al moesten de meesten, waaronder minister Lodewijk Asscher, al snel toegeven dat er niks aan de hand was in de Schilderswijk.“
Wij hadden juist begrepen dat de meeste politici speciaal naar de shariawijk gingen om te laten zien dat het allemaal wel meeviel, dus wat dat betreft had Peter ‘dat ga ik natuurlijk niet doen’ Breedveld ook kunnen zeggen dat Perdiep de islamapologeten van munitie voorzien had.
“Maar De Dagelijkse Farizeeër, die jarenlang goede sier maakte met de bagger van Ramesar, weigerde gas terug te nemen en bleef spreken van shariawijken en shariadriehoeken.“
Hoe lang heeft die Ramesar bij Trouw gewerkt? En hoeveel van zijn stukjes zouden er nu dan niet deugen?
“Het blad deed er zelfs nog een schepje bovenop met de jihad-belt.“
Als de krant dat alleen gedaan heeft omdat het moest van Ramesar, is dat niet slim.
“Islamofobie is namelijk big business en de meeste mensen in Nederland zijn er verslaafd aan.“
Het leuke van Peter Breedveld is dat hij altijd overdrijft.
“Bijna dagelijks zorgen de media voor hun fix.“
Geen idee wat dat betekent, of het zou moeten zijn dat het iets met verslaving te maken heeft.
“Gisteren nog met het bedenkelijke onderzoek van Motivaction over Turks-Nederlandse ISIS-aanhangers.“
Waarom is dat een bedenkelijk onderzoek?
“Je wéét dat binnen een paar dagen zal blijken dat de steekproef niet representief was, de vraagstelling dubieus en de conclusies onverdedigbaar, maar iedereen wíl zo graag dat ‘ze’ op het punt staan ons onze strot af te snijden.“
Iedereen? Noem eens een paar namen?
“We kunnen ook niet meer zonder de hysterische paniekaanvallen van Lodewijk Asscher, de Ren and Stimpy van ons kabinet.“
Wij hebben Ren en Stimpy vaak gezien, want wij vonden het best een leuke serie, maar wij hebben geen flauw idee waarom Lodewijk Asscher Ren en Stimpy zou zijn. Hoe dronken zou Peter ‘strontlazerus’ Breedveld geweest zijn toen hij op dat idee kwam? En waarom heeft hij het laten staan toen hij weer nuchter was? Of zou hij inmiddels permanent bezopen zijn? Wij gaan er trouwens niet over nadenken met welke tekenfilmfiguur Peter Breedveld te vergelijken zou zijn, want wij kijken alleen maar leuke tekenfilms, en daar komt er niet zo eentje in voor.
“Perdiep Ramesar heeft de verhalen geleverd die De Dagelijkse Farizeeër van hem wilde hebben.“
En dat is dan natuurlijk de schuld van Elma Drayer, want die moet zo langzamerhand toch een keertje genoemd worden, nietwaar?
“Laten we niet politiekcorrect doen, dat is waarom hij zich als allochtoon op de redactie kon handhaven.“
Maar waarom is hij dan nu ontslagen? Gingen zijn verhalen niet ver genoeg? Had hij de sharia moeten uitroepen in heel Den Haag? Heel Zuid-Holland?
“Dat is hoe de meeste allochtonen op de meeste redacties in Nederland zich handhaven: door de vooroordelen van hun middelbare, autochtone collega’s te bevestigen.“
Dat verklaart niet waarom Perdiep Ramesar ontslagen is.
“Daarom lezen we in de Volkskrant-bijlage Vonk bijna wekelijks verhalen van Marokkanen die zo onderdrukt en verstikt worden door hun intolerante omgeving, of over salafisten die in het internetcafé porno zitten te kijken, juist als er een Volkskrant-Marokkaan binnenloopt.“
Als Peter Breedveld de toestand juist schildert, zijn wij blij dat wij niet alleen de Trouw maar ook de de Volkskrant niet lezen. En anders ook.
“Daarom lezen we in de Groene Amsterdammer dat het Berberse woord voor paardekadaver een synoniem is voor ‘jood’, daarom lust iedereen wel pap van de verhalen van Ik Zihni, die voortdurend door Turkse Nederlanders wordt bedreigd.“
De Groene Amsterdammer, die lezen we ook niet, evenmin als de verhalen van Ik Zihni, wie dat dan ook wezen mag.
“Er is allemaal geen kut van waar, maar we willen helemaal niet dat onze allochtonen zich gedragen als brave, democratische burgers.“
Waarom zouden we dat niet willen?
“Dat is hun functie niet.“
Niet?
“De allochtoon die probeert die sleur te doorbreken, wordt uiteindelijk overal uitgekotst en verdacht gemaakt.“
Daar moeten we even over nadenken. Welke sleur bedoelt de schrijver? De sleur van het zich gedragen als brave, democratische burgers? Als hij die sleur bedoelt, en die wordt doorbroken, is het dan raar dat de desbetreffende allochtoon niet op hoerageroep hoeft te rekenen?
“Die doet niet gezellig mee, die is een antisemiet.“
Peter Breedveld is zelf een antisemiet en daar zit hij mee, in dier voege dat hij niet zo genoemd wil worden en bij hoog en bij laag blijft volhouden dat hij het niet is. Ook kan hij het niet hebben dat antisemitische allochtonen antisemitisch worden genoemd, omdat voor hem antisemitisme alleen bij extreemrechts voorkomt en hij zichzelf niet als extreemrechts beschouwt. Dat moet hij natuurlijk helemaal zelf weten, maar het leidt er wel toe dat hij de schijn wekt antisemitisme van allochtonen goed te keuren.
“Terroristen willen we, homohaters, vrouwenmishandelaars en antisemieten.“
Peter Breedveld begeeft zich in andere kringen dan wij. Wij willen geen terroristen, homohaters, vrouwenmishandelaars en antisemieten. Wij kennen ook niemand die die lui wel wil.
“De enige andere allochtoon die in beeld komt, is het slachtoffer van die groepen.“
Dat is logisch. Zo werken de media. Mensen die geen overlast veroorzaken, nergens last van hebben en rustig hun gangetje gaan zijn niet zo heel erg interessant.
“Het resultaat is dat je alleen de gekken en de hoeren onder de allochtonen in de media ziet.“
Niet alleen onder de allochtonen, onder de autochtonen is het van hetzelfde laken een pak.
“Normale allochtonen blieft het publiek niet. Soms verzeilt er per ongeluk eentje in een programma, moet je dan de ontreddering op de gezichten van de witte journalisten zien!“
Ergens in zijn ontspoorde leven heeft Peter Breedveld het idée fixe opgedaan dat blanken niet deugen, niet kunnen deugen en nooit zullen deugen. Wij weten niet of hij die gedachte al was toegedaan voordat hij zijn toenmalige gezin in de steek liet omdat hij tegen een kennelijk neukbare mollige Marokkaanse was opgelopen, maar wij hebben wel begrepen dat het daarna alleen maar erger is geworden. Verder wil Peter Breedveld ontzettend graag worden uitgenodigd voor programma’s en ook vindt hij dat ieder programma verplicht zou moeten worden Hassnae Bouazza minimaal drie keer in de week uit te nodigen, waarbij hij er volledig aan voorbijgaat dat zij zeker geen normale allochtoonse is.
“U kunt dus allemaal met uw vingertje wijzen naar Ramesar, maar u bent net zo schuldig.“
Wij niet. Wij wijzen trouwens ook niet met ons vingertje naar Ramesar, al was het maar omdat wij enorme klauwen hebben, waardoor wij voor ons tennisracket een grip maatje 7 nodig hadden, hetgeen alleen te bewerkstelligen bleek met behulp van twee krimpkousjes. Als wij wijzen, doen wij dat met een behoorlijke vinger, willen we maar zeggen. Maar wij wijzen niet, want wij kennen de feiten nog niet.
“U kon geen genoeg krijgen van zijn hetzerige nonsens.“
Wij hebben die onzin niet gelezen, dus wij gaan vrijuit. Dat geldt voor het grootste deel van de bevolking.
“U wilde meer.“
Wij niet.
“Geef toe, u wilt nog steeds meer.“
Helemaal niet.
“Als hongerige vogeltjes spert u uw bekken wijd open voor de Nadia Ezzeroili’s, De Said El Hajji’s en de Hafid Bouazza’s om ze lekker vol te schijten. “
Van een paar van die mensen hebben we wel eens gehoord, maar iets van ze gelezen? Nooit. Hafid Bouazza is de broer van Hassnae Bouazza, maar meer weten we er ook niet van. Wat wij wel weten is dat Peter ‘ik weet alles van alles, ook van Biologie’ Breedveld er merkwaardige ideeën op na houdt over de eetgewoonten van hongerige vogeltjes. Hongerige vogeltjes doen niet hun bekken open om ze lekker vol te schijten. Hongerige vogeltjes doen niet eens hun bekken open om ze lekker vol te láten schijten. Hongerige vogeltjes doen hun snaveltjes open om gevoederd te worden en daarna gaan ze op een tak zitten wachten tot Peter ‘ze doen het expres’ Breedveld er onderdoor loopt en schijten ze hem lekker vol. Hup de vogeltjes.
“Want dat is wat NRC-redacteur Sjoerd de Jong zei tegen Hafid Bouazza, die tien jaar geleden de trend heeft gezet met de twee pittige stukken over moslims: “Wij mogen dat niet zeggen, maar jij wel, want jij bent een Marokkaan.”“
Als die redacteur dat echt gezegd heeft, had hij groot gelijk. Zo werkt dat namelijk.
“Wees maar niet bang dat u nu cold turkey moet.“
De term cold turkey komt ons bekend voor en daarvan weten we zeker dat hij te maken heeft met verslaving, behalve in sommige Amerikaanse gezinnen in de week na Thanksgiving, want dan is het gewoon koude kalkoen. Peter Breedveld vindt zijn observatie dat de lezer ergens aan verslaafd is erg goed gevonden, vandaar.
“Ramesar was maar een straatdealertje.“
De gedachtengang van Peter ‘heb ik die dan?’ Breedveld is niet erg logisch. Wij hadden begrepen dat hij dacht dat Ramesar de instructies van zijn bazen uitstekend uitvoerde en aan al hun wensen voldeed, maar waarom Ramesar dan ontslagen moest worden, is ons niet duidelijk geworden. Weet u wat wij denken? Peter ‘zo’n stukje schrijft zichzelf’ Breedveld heeft zijn stukje weer niet goed voorbereid, met als gevolg dat hij al voor hij halverwege de eerste alinea was niet meer wist waar hij het over wilde hebben.
“De Kingpins blijven onaantastbaar, u blijft verzekerd van de aanvoer van verse islamofobie.“
Zijn de Kingpins de baas bij de Trouw? Meneer en mevrouw Kingpin? Elma Kingpin-Drayer? Of zou hij pinguins bedoelen?
Samenvattend en concluderend kunnen we stellen dat het besproken stukje veel minder over Elma en de inhoud van haar broekje ging dan de titel leek te beloven. Wij denken niet dat we daar erg rouwig om hoeven zijn, maar dat is een heel ander verhaal.
12-11-2014 23.16 | Door: De Grote Vrager | Categorie: Godsdienstwaanzin, Kranten, Personen, Webzijden
“Er worden goddomme speklapjes verkocht, in de shariawijk!“
Daar gaan we weer. Die speklapjes worden helemaal niet verkocht in de Schilderswijk, waar de “shariawijk” geweest zou zijn. Mijnanonieme bronnen hadden trouwens al veel eerder gemeld dat het met die shariadriehoek best mee valt.
Maar goed, de speklapjes. Zoals ik vorig jaar juni al schreef:
http://www.opinieleiders.nl/wordpress/?p=38792
De [link (waar Breedveld naar doorlinkt)]linkt naar een metro-artikel over een slager wiens winkel, als je het adres opzoekt, in Transvaal staat ipv in de Schilderswijk.
Oftewel: Peter “Hagenaar” Breedveld kent zijn eigen stad niet
En hij heeft dit jaar dus niets bijgeleerd, jammer genoeg.
Hafid (slimme broer van) schrijft nog steeds op het weblog van Loor. Dat moet je vroeg of laat natuurlijk met een banvloek bekopen.
Hadden wij al eens gezegd dat we wat tegen Elma Drayer hebben?