Technorati antwoordt niet
Toen wij de boze Groninger weblogger om opheldering vroegen, kregen wij ruzie, waarna wij besloten dan zelf Technorati maar om opheldering te vragen, hetgeen wij gedaan hebben op 13 september 2005. Onze vragen waren:
"Our questions now are: is external manupilation of the top ten searches at all possible? If so, how would that work? If so, has Technorati done anything to prevent such manupilation in the future?"
Omdat wij er later achterkwamen dat de Groninger weblogger veel minder wist van internet, Technorati en heuristiek dan hij pretendeerde (zo dacht hij dat de aanwezigheid van het woord 'Ajax' in de Technoratitoptien wees op manipulatie door Ajaxfans), hebben wij bedacht dat zijn eerste boude claim ook weleens helemaal nergens op gebaseerd zou kunnen zijn geweest. Immers, zo groot is Groningen niet en zo veel lezers van het universiteitsblad zijn er ook niet, dus moest Groningen op een andere manier zo veelgezocht geworden zijn. Na niet zo gek lang nadenken en even zoeken, komen wij vooralsnog tot de conclusie dat het verschijnen van Groningen in eerdergenoemde toptien weleens te maken zou kunnen hebben met het zogeheten 'Gronings protocol' (over actieve levensbeƫindiging bij ernstig zieke pasgeborenen) of het 'Groningen protocol', zoals de Amerikanen zeggen. En om die Amerikanen gaat het. De 'Pro Life' beweging en andere antiabortusactivisten, alsmede antieuthanasieactivisten vinden dit protocol maar nix, om het voorzichtig te zeggen (The Killing Fields of Holland: Next It's the Kids, bijvoorbeeld). Aangezien het protocol begin juli 2005 als landelijk protocol aanvaard is door de NVK (Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde), zou het zomaar kunnen dat er begin september in de Verenigde Staten aandacht aan is besteed op televisie, waarna tallozen op internet naar Groningen zijn gaan zoeken, dus ook via Technorati.
04-01-2006 11.19 | Door: Cpt. Iglo
Reacties
Het reactieveld bij dit onderwerp is gesloten. Mocht u nog iets aan de discussie toe te voegen hebben, dan kunt u reageren via reacties@opinieleiders.nl of op het Opinieleidersforum.