Du bist Deutschland

Stommeling Jones
Du bist Deutschland is een reclamecampagne, die ook wel een "Nationalstolzkampagne" genoemd wordt. Het lijkt ons heel vreselijk, want wij hebben meteen associaties met de Nederlandse kreet "De maatschappij, dat ben jij." Op dit moment staat "Du bist Deutschland" op nummer één in de Technoratitoptien en niet omdat het zo'n populaire campagne is, maar vanwege een uitgelekt eposteltje van de campagneleider, die niet geheel tevreden was over de reactie van Duitsland op "Du bist Deutschland."

Hij vond dat hij stank voor dank kreeg:

"Der Dank: Miesepetrigkeit. Glücklicherweise nur von den Gruppen, von denen man nichts besseres erwarten konnte:

[...]

2. Von den Weblogs, den Klowänden des Internets. (Was berechtigt eigentlich jeden Computerbesitzer, ungefragt seine Meinung abzusondern? Und die meisten Blogger sondern einfach nur ab. Dieser neue Tiefststand der Meinungsbildung wird deutlich, wenn man unter www.technorati.com eingibt: Du bist Deutschland.)

[...]

De Duitse webloggers zijn massaal over de man heen gevallen, vanwege die "Klowänden des Internets", "De pleemuren van het internet".

Inmiddels schijnt deze Jean-Remy von Matt zijn verontschuldigingen te hebben aangeboden:

"Das Problem ist ihm offenbar inzwischen selbst bewusst, und nun will er retten, was zu retten ist – indem er sich bei den Bloggern entschuldigt."
Alleen schijnen zijn verontschuldigingen dan weer niet echt oprecht te zijn:
" Sein Mea Culpa möchte er möglichst publikumswirksam an den Mann bringen, doch ums Verrecken würde er nicht auf die unterschwellige Botschaft verzichten wollen: dass er verdammt noch mal doch Recht hatte mit seiner Beschimpfung."
De campagne Du bist Deutschland heeft overigens een vreselijke webzijde, waarbij opvalt dat het logo, linx boven in de hoek op de voorpagina, veel weg heeft van een zwart-rood-gele hoop stront. Of zou dat verbeelding zijn?

24-01-2006 03.52 | Door: Stommeling Jones

Reacties

Het reactieveld bij dit onderwerp is gesloten. Mocht u nog iets aan de discussie toe te voegen hebben, dan kunt u reageren via reacties@opinieleiders.nl of op het Opinieleidersforum.



Opinieleiders.nl © 1999 - 2021 Alle rechten voorbehouden
Contact   Valid XHTML 1.0 TransitionalValid CSS!KuijkStrip over de zinloosheid van webloggen, onder andere