Koeiewijn behoeft geen krans

Sinds enige tijd bevatten de pakken melk en de melkpakken van Albert Heijn de volgende mededeling: "Verbeterde houdbaarheidsdatum". Dat geeft te denken. Er mankeerde dus iets aan de oude houdbaarheidsdatum, want aan een houdbaarheidsdatum diedeugt, gaat Albert Heijn natuurlijk niet lopen sleutelen. Ze zouden wel gek zijn. Wat er aan de houdbaarheidsdatum van de pakken melk van Albert Heijn mankeerde, staat er niet bij, dus daar moet de klant maar naar raden.

Was de houdbaarheidsdatum te ruim bemeten, zodat de klant nog voor het verstrijken van de houdbaarheidsdatum melk met brokken stond te klokken? Of gooiden de klanten van Albert Heijn miljoenen liters volstrekt drinkbare melk weg, doordat weliswaar de houdbaarheidsdatum verstreken was, maar de houdbaarheid niet? Dat zou zonde zijn. Maar als er zoiets vreselijks mis was met die houdbaarheidsdatum, waarom heeft Albert Heijn dan aan de verbetering ervan niet wat meer ruchtbaarheid gegeven, al was het maar door middel van paginagrote advertenties in alle dagbladen, een radiocampagne om u (of AH. Hahahahahaha. Sorry) tegen te zeggen en minuten durende televisiereclames?

Zouden ze het soms niet menen? Zou het zelfs niet waar zijn? Is het gewoon een verkoopleus, die ze alleen maar in felrode letters op het pak gezet hebben om meer pakken melk te verkopen? Waarom zetten ze er dan niet gewoon op: "Verbeterde melk"? Wat er aan melk te verbeteren valt, wil mij wel even ontgaan, maar dat geldt ook voor het verbeteringspotentieel van de houdbaarheidsdatum, dus dat maakt niets uit. Nog beter is natuurlijk gewoon "verbeterd" op het pak te zetten. Na een jaar kunnen ze er dan "verbeterder" van maken, om af te sluiten met "verbeterdst". Bijkomend voordeel is dat er bij dat soort teksten op de pakken sowieso niemand nog de moeite neemt om naar de houdbaarheidsdatum te kijken.



16-12-2006 23.45 | Door: Arnold Kuijk

Reacties

Het reactieveld bij dit onderwerp is gesloten. Mocht u nog iets aan de discussie toe te voegen hebben, dan kunt u reageren via reacties@opinieleiders.nl of op het Opinieleidersforum.



Opinieleiders.nl © 1999 - 2021 Alle rechten voorbehouden
Contact   Valid XHTML 1.0 TransitionalValid CSS!KuijkStrip over de zinloosheid van webloggen, onder andere