Bah, wat vals
De meningen over televiereclame zijn net zo verdeeld als over de Gallische bard Assurancetourix: "Hijzelf vindt dat hij geniaal is, de rest van hetdorp vindt dit niet", of woorden van gelijke strekking en mutatis mutandis. Na veel gemuteer komt het erop neer dat de directrice van de sterreclame denkt dat de Nederlander dol is op reclame en dat de rest van het dorp (sorry, niet ver genoeg doorgemuteerd) een volstrekt andere mening is toegedaan.Daar maken de reclamemakers het dan ook wel naar. Neem nu die reclame van de Plus (kan ook een andere supermarkt zijn, want je vergeet die namen ook zo weer, maar laat ons even aannemen dat het de Plus is). Daarin loopt iemand, die natuurlijk geen echte directeur van een Plus is, te doen alsof hij de directeur van een Plus is. Nou ja, het is een toneelstukje, dus dat iemand die doet alsof hij klanten heeft, doet alsof hij die klanten, die dus niet zozeer klanten als wel figuranten zijn, nog persoonlijk kent ook, zij hem vergeven, want die vent die geen Citroënverkoper was en een Citroënverkoper speelde heeft er toch maar mooi een baantje aan overgehouden en die vakkenvuller van de Albert Heijn, die, inderdaad, geen vakkenvuller was, hoeft de komende weken ook geen vakken te vullen.
De agente die aan het eind van het spotje de fout geparkeerde auto van de valse Pluseigenaar van de stoep duwt, opdat zij geen bon hoeft uit te schrijven, is natuurlijk ook geen echte agente en zij duwt die wagen ook niet echt zelf, want buiten beeld staan er tien volwassen kerels en een olifant aan te trekken. Het enige wat echt is, is de suggestie dat de Nederlandse politie zodanig omkoopbaar is dat zij van alles toestaat in ruil voor een biefstukje.
01-02-2007 22.30 | Door: Arnold Kuijk
Reacties
Het reactieveld bij dit onderwerp is gesloten. Mocht u nog iets aan de discussie toe te voegen hebben, dan kunt u reageren via reacties@opinieleiders.nl of op het Opinieleidersforum.