Telfort, de hondelulle van de week

StommelingJones
Voordat wij voor uw en onze captain gingen werken, hadden wij een keer wat spaargeld. Als gevolg hiervan kregen wij van de hondelulle van de postbank een mobiele telefoon cadeau.

Als bedrijven je cadeaux gaan geven, weet je dat je nog harder genaaid wordt dan anders, want je betaalt er altijd zelf voor, dus als je ze niet aanneemt, ben je helemaal gek. Of zoiets. In ieder geval hebben wij dat toestel toen aangepakt en wij waren een van de weinigen die het binnen de afgesproken tijd kregen, waarbij het nog werkte ook, dus daar zult u ons niet over horen.

Later kregen wij zelfs nog zomaar en ongevraagd, of andersom, geheel gratis een nieuw toestel, waaruit wij concludeerden dat wij kennelijk te veel belden, waarmee we toen maar opgehouden zijn, en tot zo ver was er nog niets aan de hand. Wij bleken terecht te zijn gekomen bij Telfort en we konden heel makkelijk telefonisch opwaarderen, wat zelden nodig was, maar toch mooi meegenomen.

De eerste service die wegviel was dus het telefonisch opwaarderen. Plotseling moesten wij een nieuwe code gaan aanvragen en als wij ergens een schijthekel aan hebben, is het wel een nieuwe code te moeten aanvragen omdat een bedrijf heeft besloten dat onze oude code niet meer deugt. Dat maken wij graag zelf uit. Na een paar jaar hadden wij net een paar weken geleden eindelijk die nieuwe opwaardeercode aangevraagd, wat Telfort een hoop geld gekost heeft, want in die tussentijd hebben wij bij voortduring in gevallen van nood, waarin wij merkwaardig vaak terechtkomen, mobieltjes geleend van mensen die niet bij Telfort zaten. Die gesprekken duurden meestal nog lang ook.

Op dit moment hebben wij te weinig beltegoed van Telfort om nog te kunnen bellen en we gaan niet meer opwaarderen ook. We hebben namelijk een brief gehad van Telfort en in die brief staat dat wij volgens Telfort van netwerk moeten veranderen omdat Telfort is overgenomen door KPN en wij nu naar het KPNnetwerk zouden moeten.

Welnu, het is hun netwerk en hun probleem, dus dan regelen ze dat maar, zeggen wij dan. Maar zij niet. En als wij moeite moeten gaan doen omdat bedrijven een andere manier hebben gevonden om schandalige bedragen aan ons te verdienen, krijgen wij bloedgolven en verdommen wij het. Zo simpel zijn wij. Wij nemen de brief even met u door:

"Goed en belangrijk nieuws voor u!"
Als ze zo beginnen, worden wij al boos. Wij zijn niet achterlijk en weten dat het dus goed nieuws is voor het bedrijf, maar niet voor ons.
"Geachte heer Jones,

Zoals u wellicht al heeft vernomen, gaat u als klant van Telfort binnenkort permanent bellen via het hoogwaardige KPN-netwerk. Uiteraard blijft u bellen tegen de Telfort-voorwaarden en -tarieven. Tevens dient u gewoon op te waarderen met opwaardeerkaarten van Telfort of mobiel opwaarderen van Telfort."

Tot zo ver interesseert het ons nog geen reet, behalve dan dat we niet van die beste verhalen hadden gehoord over dat "hoogwaardige KPN-netwerk".
"Belangrijk!
Wij vragen u deze brief zorgvuldig te lezen en goed te bewaren! Het overzetten van alle klanten van Telfort naar het KPN-netwerk is technisch zeer complex. Wij doen er alles aan om dit zo goed mogelijk te laten verlopen.
"
Dat het complex is, lijkt ons vooral jullie probleem en je hebt maar te zorgen dat het goed verloopt. Wat hebben wij daar mee te maken?
"Wat moet u doen?"
Bam! Bloedgolven! Wij moeten godverdomme helemaal nix doen. Rot een eind op. Doe het zelf.
"Wij vragen u om nu met uw toestel handmatig het netwerk van KPN te selecteren. Hoe dit werkt vindt u op www.telfort.nl/kpnnetwerk of in de handleiding van uw mobiele telefoon. Indien u al actief gebruikmaakt van het KPN-netwerk op plaatsen waar er onvoldoende dekking is via Telfort, hoeft u niets te doen.
Bovendien moet u de komende weken uw toestel overdag aanhouden.
"
Wij verdommen het om naar een webzijde te gaan om andermans werk te doen, of de handleiding van onze mobiele telefoon te gaan zoeken om het onze belleverancier makkelijker te maken ons een poot uit te draaien. Bovendien hebben wij ons toestel overdag meestal niet aanstaan, daar wij ons overdag doorgaans in gezelschappen en op plekken bevinden waar zulks niet betamelijk is. Om problemen en misverstanden te voorkomen, hebben wij ons toestel na ontvangst van deze brief niet meer aan gehad.
"Wat gaat er gebeuren?
  • In de week van 19 tot en met 23 maart zullen wij uw mobiele nummer afsluiten van het Telfort-netwerk en activeren op het KPN-netwerk. Wij verwachten dat u hier niets van merkt.
  • Op uw scherm ziet u gewoon Telfort of KPN, of een combinatie van Telfort en KPN.
  • U blijft uiteraard Telfort-klant en dus ook de Telfort-tarieven betalen!"
Wat gaat er in werkelijkheid gebeuren?
"Wat te doen als er iets niet werkt?
Ondanks de zeer grondige voorbereiding is het mogelijk dat er iets niet werkt. In een heel enkel geval is het mogelijk dat er tijdelijk niet meer gebeld kan worden met uw mobiele telefoon. In dat geval vragen wij u een van de volgende dingen te doen:
  • Te kijken op www.telfort.nl/kpnnetwerk waar u een antwoord kunt vinden op de meest gestelde vragen.
  • Met een vaste telefoon te bellen naar 06-2600 1200 (kosten voor bellen naar een mobiele telefoon), of door met een andere Telfort mobiele telefoon 1200 te bellen (€0.20 p/m)."
Wel ja. Jullie maken de fouten en wij mogen ze repareren? Dat dachten wij dus niet. Sterker nog, wij hebben hier gelukkig helemaal niets meer mee te maken. Wij zijn weg bij Telfort. Doei.
"Het is mogelijk dat wij niet alle prepay-klanten van Telfort kunnen bereiken met dit belangrijke nieuws. Wij vragen daarom uw hulp door kennissen, vrienden en familie te wijzen op deze informatie en bovengenoemde website. Hierdoor kunnen zij straks ook bellen via het netwerk van KPN. Hartelijk dank voor uw hulp en wij wensen u veel bel- en sms-plezier bij Telfort!"
Jammer dan.

Wij hebben inmiddels een gloednieuw simlockvrij toestel gekocht, alsmede een 'sim-only pakket', 'simonlypakket' of 'sim-onlypakket' van een andere leverancier, waardoor wij reeds nu, zonder allerlei ingewikkelds, geheel op eigen gelegenheid van netwerk veranderd zijn. Telfort kan niet alleen de pot op, Telfort is ook de hondelulle van de week.



12-03-2007 04.37 | Door: Stommeling Jones

Reacties

Het reactieveld bij dit onderwerp is gesloten. Mocht u nog iets aan de discussie toe te voegen hebben, dan kunt u reageren via reacties@opinieleiders.nl of op het Opinieleidersforum.



Opinieleiders.nl © 1999 - 2021 Alle rechten voorbehouden
Contact   Valid XHTML 1.0 TransitionalValid CSS!KuijkStrip over de zinloosheid van webloggen, onder andere