Tele2 Zakelijk heeft geen klanten meer nodig

Wij vinden het altijd heel prettig als een bedrijf niet uitsluitend uit winstbejag gedreven wordt. Vandaar dat wij bijzonder blij zijn met de recente radioreclame van Tele2 Zakelijk. Tele2 Zakelijk verklaart daarin namelijk "precies groot genoeg" te zijn.

Wij vinden het zeer te prijzen dat Tele2 Zakelijk de moeite heeft genomen om potentiële klanten er op deze manier op te wijzen dat ze het niet eens hoeven te proberen, daar Tele2 Zakelijk met iedere nieuwe klant toch weer ietsje groter zou moeten worden, waardoor het ongetwijfeld moeizaam verkregen evenwicht verstoord zou worden.

Hoe Tele2 Zakelijk het gaat aanpakken als er een klant wegloopt, weten wij niet, maar wij kunnen ons voorstellen dat zulks tot problemen zou kunnen leiden, daar Tele2 Zakelijk dan plotsklaps net iets te groot zou kunnen blijken voor het overgebleven aantal klanten, of, als men de klanten als onderdeel van het bedrijf beschouwt, net iets te klein om nog interessante kortingen te kunnen bedingen bij de grote leveranciers. Of zoiets.

Het zou natuurlijk het beste zijn als Tele2 Zakelijk een wachtlijst zou opzetten, zodat er voor iedere weggelopen klant onmiddellijk een even grote vervanger kan worden ingeschakeld, maar om zo'n wachtlijst bij te houden, zou Tele2 Zakelijk minimaal een extra administratieve kracht moeten aannemen, waardoor de omvang van het bedrijf meteen verandert en dat zou noodlottige gevolgen kunnen hebben.

Gelukkig zitten wij niet bij Tele2 Zakelijk. Wij kunnen de kwellende onzekerheid ("Hoe lang blijft Tele2 Zakelijk 'precies groot genoeg'?") namelijk niet aan.



10-11-2007 19.42 | Door: Cpt. Iglo

Reacties

Het reactieveld bij dit onderwerp is gesloten. Mocht u nog iets aan de discussie toe te voegen hebben, dan kunt u reageren via reacties@opinieleiders.nl of op het Opinieleidersforum.



Opinieleiders.nl © 1999 - 2021 Alle rechten voorbehouden
Contact   Valid XHTML 1.0 TransitionalValid CSS!KuijkStrip over de zinloosheid van webloggen, onder andere