Weggejaagd door advertenties en enquêtes
Wij zijn wel gek, maar niet achterlijk en wij begrijpen heel goed dat er webzijden bestaan die het van de advertenties moeten hebben.Wij begrijpen ook heel goed dat adverteerders graag willen dat hun advertenties gezien worden. Tot zover is er nog niets aan de hand.Wij begonnen te steigeren toen die advertenties in pop-ups opdoken en hebben de popupkiller dan ook permanent aan staan. Pop-unders zijn ook erg vervelend en ook daar hebben wij dan ook een schijthekel aan. Inmiddels heeft men iets nieuws verzonnen en dat is opnieuw irritanter dan het voorafgaande: je opent een pagina en dan moet je eerst een advertentie wegklikken voordat je de pagina kunt lezen. Welnu: als men het ons dan zo moeilijk wil maken om de inhoud van zo'n pagina tot ons te nemen, doen wij daar niet moeilijk over. Zo'n pagina lezen wij gewoon niet meer en we gaan het zelfs niet proberen. Rot maar een eind op.
Met ingang van een uurtje geleden zijn wij tevens begonnen om webzijden die met dat soort stomme geintjes aankomen, uit onze RSSabonnementenlijst te schrappen. De eerste is die van de Mail Online (vanwege een stomme enquête om er achter te komen hoe tevreden wij over die site waren: niet dus), maar er gaan er nog heel wat volgen, zijn wij bang.
Dat wij niet de enigen zijn die een pleurishekel aan genoemde flauwekul hebben, blijkt uit 'On advertising':
"[...]Nou ja, als het maar goed genoeg uit de hand loopt, houden wij vanzelf weer genoeg tijd over om een goed boek te lezen. Of een slecht boek. Of een wandeling te maken. Mogelijkheden te over.There is no end to this, in that short of eviscerating the content all together (and removing any impetus the reader might have to visit in the first place), our attention to the advertisements is always waning. Sadly, our attention elsewhere also suffers and declines; instead of staying still to read, we skitter from place to place, like frightened prey assured the predators are near.
So, let’s stop pretending, shall we? Any economy which charges ever less for ever more intrusive ads will eventually be successful not in creating wealth but in driving the readers away, until the only ones left to heed the ads are all the other ads, the cell phones searching in vain for a target market among the cellulite.
[...]"
11-03-2009 15.01 | Door: Cpt. Iglo
Reacties
Het reactieveld bij dit onderwerp is gesloten. Mocht u nog iets aan de discussie toe te voegen hebben, dan kunt u reageren via reacties@opinieleiders.nl of op het Opinieleidersforum.