Peter Breedveld weet het niet meer

Op 13 oktober 2013 twitterde uw en onze captain:

Vreemd eigenlijk dat @FrontaalNaakt nog niet heeft opgemerkt dat de discussie over #zwartepiet eigenlijk over de islam dus over hem gaat.

Vandaag is het dan eindelijk zo ver: Peter Breedveld doet wat er van hem verwacht wordt en plaatst het gevraagde stukje. Wij gaan het met u kloosrieden. Het heet ‘Negers koewetsen‘.

Met die kop maakt Peter ‘de ouwe racist’ Breedveld al meteen zijn eerste fout. Koewetsen is natuurlijk een karikaturale versie van kwetsen. De karikatuur in quaestie is die van de Surinaamse neger uit de jaren zeuventig en kennelijk zijn voor Peter ‘ik denk wel vaker niet na’ Breedveld alle negers hetzelfde, dus als je een karikatuur nodig hebt, pak je deze. De eerste zin luidt:

Hoe zeg je ‘inflatoir‘ in het Engels?

Inflationary, hoezo? Heeft u geen woordenboek in huis?

Ik begon net te denken dat de strijd tegen racisme een verloren zaak is en ziedaar, we krijgen versterking uit het buitenland.

Het is niet voor het eerst dat de tweede zin van een stukje van Peter ‘raaskallen onsamenhangend erwtensoep ik?’ Breedveld geen aanwijsbaar verband houdt met de eerste. Waarom hij denkt dat de strijd tegen racisme een verloren zaak is en waaruit genoemde versterking bestaat, blijkt misschien uit de volgende zin.

Eerst van de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie, die in een onthutsend rapport laat zien hoe racisme en xenofobie zijn geïnstitutionaliseerd in Nederland, met dank aan politiek en media.

De Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie? Hm. Zou die commissie er misschien belang bij hebben dat er zo veel mogelijk racisme en intolerantie is, omdat die commissie anders wordt opgeheven? Een commissie of een actiegroep die ergens tegen is, is volgens ons niet automatisch de meest betrouwbare instantie, willen we maar zeggen.

Vervolgens van de Verenigde Naties, die onderzoek gaat doen naar onze eigen versie van blackface.

Nou, daar zijn ze dan gauw mee klaar, want Nederland heeft helemaal geen eigen versie van blackface. Vorig jaar kenden de meeste Nederlanders het woord blackface nog niet eens en in ons Engels-Nederlands woordenboek (Kramers Business woordenboek, ISBN 90-6882-438-4) uit 2000 komt het niet voor. Sterker nog: ook in het woordenboek van onze stagiaire (Random House Webster’s Modern Office Dictionary, 1999, ISBN 0-375-40517-8) ontbreekt ieder spoor. Wij hebben dus reden om aan te nemen dat het gebruik van het woord blackface door Peter ‘little Sir echo’ Breedveld een geval is van domme napraterij. Aangezien dat wel strookt met het beeld dat wij sowieso van Peter ‘ik lul maar wat’ Breedveld hebben, houden we het daar voorlopig op.

Blijkbaar is het in Nederland inmiddels zo hard gaan stinken dat ze het helemaal aan de andere kant van de Grote Oceaan zijn gaan ruiken.

Gezien het feit dat wij het woord blackface recentelijk hebben gehoord in de discussie over Zwarte Piet en bij geruchte hebben vernomen dat de Verenigde Naties Zwarte Piet zouden willen onderzoeken, nemen wij aan dat Peter ‘ik kan nu eenmaal niet helder schrijven’ Breedveld het daarover heeft. In dat geval willen wij er even op wijzen dat er heel wat mensen zijn die de afgelopen weken allerlei onzin over Zwarte Piet hebben lopen twitteren in het Engels en dat er vast ook wel idioten zijn die rechtstreex contact hebben opgenomen met de Verenigde Naties.

En maar ontkennen dat er iets aan de hand is, terwijl de volstrekt normale aanhangers van een volstrekt normale politieke partij met NSB-vlaggen zwaaien en de Hitlergroet brengen en de publieke omroep inmiddels is verworden tot de Nederlandse Radio Télévision Libre des Mille Collines, waar schedelmeters en Rifapologen ons dagelijks waarschuwen voor de hordes zwarte parasieten en islamitische keelsnijders en treiterjournalisten een hetze creëren tegen Russisch-Nederlandse ondernemers en oerlelijke negers.

Tot aan deze zin had Peter ‘de vleesgeworden zelfbeheersing’ Breedveld zichzelf nog een heel klein beetje onder controle, maar nu spat het er dan ook wel in een keer vreselijk uit. Als het poep zou zijn, zou het in de categorie plofpoep vallen en meteen een enorme drol zijn. Op de van hem bekende wijze trekt Peter ‘hier trek ik, ik kan niet anders’ Breedveld in een klap alle registers open en suggereert hij verbanden die er niet zijn, waarbij hij ook nog een aantal smerige insinuaties doet en hoopt dat het zijn lezers niet zal opvallen. Nou ja, hopen: Peter ‘ik ben de weg, de waarheid en het leven’ Breedveld heeft in de beperkte kring van de halve analfabeten (naar boven afgerond) die zijn trouwe lezerskring vormen de status van God, dus die lezers valt sowieso nooit op dat hij uit zijn nek kletst en de toevallige voorbijganger had na de eerste paar zinnen al afgehaakt, waardoor Peter ‘God’ Breedveld niet hoeft te hopen, maar ervan kan uitgaan dat het niet opvalt, of althans dat hij ermee wegkomt. Maar niet bij ons.

We zeggen lekker niks als er opgeroepen wordt een vrouw met een mening te verdelgen als een mosliminsect want dat is islamkritiek en dat moet kunnen, maar hé, laten we aangifte doen tegen Krapuul.nl, want die lui doen niet gewoon gezellig mee.

En daar zijn we waar we al bijna een week dachten terecht te komen: de zwartepietdiscussie heeft niets te maken met Zwarte Piet en Zwarte Piet is sowieso alleen en uitsluitend in het leven geroepen om het de vijanden van Peter ‘waarom vraagt u of ik paranoïde ben?’ Breedveld mogelijk te maken de eeuwigdurende aanval op Peter ‘ze moeten altijd mij hebben’ Breedveld te continueren. Het codewoord in dezen is “mosliminsect”. Iemand schijnt dat ooit gebruikt te hebben toen het over de huidige vrouw van Peter ‘ze is van mij’ Breedveld ging en sindsdien probeert Peter ‘nou ja, eigenlijk ben ik van haar’ Breedveld het woord in ieder stukje dat hij schrijft te gebruiken, en wel zo snel mogelijk, om te laten zien dat iedereen lelijk doet tegen moslims en dus tegen hem. Of zo.

Jammer voor Peter ‘leve de moslims’ Breedveld dat Zwarte Piet geen islamiet is, want dan had hij nog veel harder loos kunnen gaan.

Mijn landgenoten kennende zal die internationale druk om toch eindelijk eens wat te gaan doen aan de bruine walm die opstijgt uit het openbare toilet dat Nederland is geworden, leiden tot nog meer krampachtige ontkenning en juist tot meer racisme en meer vreemdelingenhaat, gewoon omdat het kan.

Merkwaardig: Peter ‘ik ben goed’ Breedveld beschouwt kennelijk alleen mensen die het niet onvoorwaardelijk met hem eens zijn als zijn landgenoten. Op grond waarvan hij tot de conclusie is gekomen dat hij onder zijn landgenoten geen aanhangers heeft, weten wij niet.

De reactie van nationale knuffelracist Annabel Nanninga is wat dat betreft exemplarisch:

Heeft Nederland een “nationale knuffelracist”? Wij denken van niet. Wij denken dat Peter ‘mijn wereld is het internet’ Breedveld maar twee webzijden bij zijn bladwijzers heeft staan, namelijk zijn eigen Frontaal Naakt en GeenStijl, en zoiets leidt tot een ernstig vertekend beeld. Maar goed, de reactie van Annabel ‘de nationale knuffelracist’ Nanninga, volgens Peter ‘de nationale strontfabriek’ Breedveld:

‘Sterf, Europese betuttelbaasjes, sterf.

Geen idee in welk verband ze dat gezegd heeft, maar tot zover is er nog niet veel aan de hand.

Met jullie moreel kolonialisme.

Is lastig: wie zou er een kolonie van wie moeten worden? Maar niet heel erg racistisch, denken wij.

We geven geen fuk, wij benoemen en bespotten het oeverloze gezeik van de booslims, de jengelfeministen, de humorloze kinderfeesthaters en al het andere chronisch verongelijkte gespuis zoals wij dat willen.’

Wij kunnen in deze reactie eerlijk gezegd geen racisme ontdekken en denken dat Peter ‘ik haat kinderfeesten’ Breedveld zich er vooral over opwindt omdat hij in alle vier de genoemde categorieën thuishoort en zich nu eens volkomen terecht aangesproken kan voelen. Dat hij geen fatsoenlijk weerwoord heeft, komt dan natuurlijk extra hard aan.

‘Negers koewetsen’ met onze ‘soewartepietencultuur’, ‘traag als een Surinamer’.

Peter ‘de kalmte zelve’ Breedveld windt zich inmiddels zo op dat hij niet eens meer een fatsoenlijke zin met onderwerp en gezegde uit zijn toetsenbord krijgt. Wij hebben trouwens even gekoekeld op [“negers koewetsen”] en toen kwamen we bij Frontaal Naakt terecht.

U vindt ons racistisch?

Wie is wie?

Moet je dít zien!

Wat moeten we zien?

O, dat vindt u erg?

Geen idee, want er was nix te zien.

Wat dacht u híer van!

Waarvan?

Voor alle duidelijkheid: niet alleen werkt kloosrieden zonder skakels, maar ook is er in dit geval van skakels geen sprake. Kennelijk heeft Peter ‘bloedgolven’ Breedveld in zijn woedende razernij, of zijn razende woede, vergeten te linken naar de plaatjes die hij in gedachten had. Of hij kon ze niet vinden en hoopte dat ook dat onopgemerkt zou passeren. Dus niet.

Nederlanders laten zich niet graag door de internationale gemeenschap vertellen dat ze verkeerd bezig zijn.

Dat is correct. Sterker nog: Nederlanders laten zich niet eens graag door elkaar vertellen dat ze verkeerd bezig zijn. Als Peter ‘mijn landgenoten kennende’ Breedveld zijn landgenoten zou kennen, zou hij dat weten.

Herinnert iemand zich de bloedige koloniale oorlog die Nederland tegen de Indonesiërs voerde onder het deflatoire begrip ‘Politionele Acties’?

Wij niet. En wij zijn niet de enigen. Zelfs de Indonesiërs kunnen zich de genoemde bloedige koloniale oorlog niet herinneren, en wel hierom: die bloedige koloniale oorlog heeft niet plaatsgevonden. Gevechten? Ja. Misstanden? Ja. Doden en gewonden? Zeker. Bloedige koloniale oorlog? Neen.

‘Worse than Hitler did to the Netherlands‘.

Zegt wie? En op grond waarvan? En wat zegt het? Hitler is vrij vriendelijk geweest voor “the Netherlands”, menen wij ons te herinneren. Was het Nederlandse gedrag in ons Indië ook ‘Worse than the Japanese did to the Netherlands’?

Pas toen er gedreigd werd met het intrekken van de Marshall-hulp, drong in de botte Hollandse koppen het besef door dat het inmiddels de 20e eeuw was.

Gedreigd met het intrekken van de Marshallhulp? Wanneer zou dat geweest moeten zijn? Wij hebben er even een stapeltje oude kranten van tussen 1 januari 1945 en 31 december 1950 op nageslagen, maar kregen niet de indruk dat er ooit gedreigd is met het intrekken van de Marshallhulp. In het ochtendbulletin van ‘De vrije pers’ van 23 december 1948 lazen we wel dit:

Nederland is op het ergste voorbereid en heeft de Verenigde Staten een week geleden reeds doen weten dat het zich niet zal laten intimideren, zelfs niet door het intrekken van de Marshall-hulp, aldus meldt het A.F.P. uit Den Haag.

Nederland is op het ergste voorbereid en heeft de Verenigde Staten een week geleden reeds doen weten dat het zich niet zal laten intimideren, zelfs niet door het intrekken van de Marshall-hulp, aldus meldt het A.F.P. uit Den Haag

Nederland is op het ergste voorbereid en heeft de Verenigde Staten een week geleden reeds doen weten dat het zich niet zal laten intimideren, zelfs niet door het intrekken van de Marshall-hulp, aldus meldt het A.F.P. uit Den Haag

Sterker nog:

„De regering van de Ver. Staten zal de Marshall-steun niet gebruiken om druk uit te oefenen op Nederland in verband met de Indonesische kwestie”, zo verklaarde de Amerikaanse ambassadeur in India, Roy Henderson, op een persconferentie te New Delhi. De ambassadeur zeide verder „dat men een economische steun niet kan gebruiken als middel om politieke druk uit te oefenen, zonder dat men beschuldigd kan worden van economisch imperialisme.”

„De regering van de Ver. Staten zal de Marshall-steun niet gebruiken om druk uit te oefenen op Nederland in verband met de Indonesische kwestie"

„De regering van de Ver. Staten zal de Marshall-steun niet gebruiken om druk uit te oefenen op Nederland in verband met de Indonesische kwestie”


Peter ‘politiek correct is belangrijker dan historisch correct’ Breedveld zal wel andere kranten lezen dan wij. En misschien hebben de Amerikanen zich later bedacht, maar dan moet Peter ‘ik ben hystericus, geen historicus’ Breedveld ons daar maar even een vindplaats van geven, dat we het even kunnen nakijken.

Een soortgelijk verhaal gaat op voor de slavenhandel en slavernij in Nederland.

Wij zijn reuze benieuwd hoe dat dan volgens Peter ‘soortgelijk’ Breedveld in zijn werk is gegaan, maar durven te wedden dat hij het ons niet gaat vertellen. Hij lult namelijk maar wat.

Uiteraard wordt iedereen, die zich verzet tegen de normalisatie van racisme in Nederland, verguisd en verketterd.

Daarvan is ons niets bekend. Wij kregen zelfs de indruk dat het “verzet tegen de normalisatie van racisme in Nederland” tamelijk algemeen aanvaard is als een goede zaak, hoewel overbodig, daar er geen sprake is van “normalisatie van racisme in Nederland”. Maar ja, dat krijg je als je enige bronnen de stukjes op je eigen webzijde zijn. Hadden wij het vertekende wereldbeeld van Peter ‘mijn beeld is niet vertekend, de wereld wel’ Breedveld al eens genoemd?

En met een donkere huid ben je dan helemaal zwaar de lul.

Is dat zo? Vertel eens?

De racistische bagger die Quinsy Gario over zich heenkrijgt is al misselijkmakend genoeg, en als dank wordt-ie in de Dagelijkse Farizeeër zelf uitgemaakt voor racist, uiteraard nadat eerst zijn argumenten zijn verkracht en verminkt, want dat is de vaste procedure in het domrechtse riool.

“De Dagelijkse Farizeeër”? Ziet u wel dat meneer Breedveld andere kranten leest dan wij? Wij nemen overigens ongezien aan dat de heer Breedveld ook hier schromelijk overdrijft en voorbij wenst te gaan aan het simpele feit dat een scheldende querulant er in Nederland nu eenmaal op kan rekenen dat er teruggescholden wordt, of hij nou een neger is of niet.

Maar Quinsy Gario is niet langer alleen (maak trouwens op het geweldige blog van Aicha Qandisha kennis met de beminnelijke mens Gario).

Er zijn inderdaad heel was scheldende querulanten bijgekomen, en wat blanke racisten die denken dat ze verplicht zijn scheldende querulanten te helpen als het negers zijn. Dat “geweldige blog” dat hier genoemd wordt is van de onbetrouwbare Hassnae Bouazza, naar wier pijpen Peter ‘anders mag ik er niet op’ Breedveld voortdurend danst, dus zo geweldig is dat blog nou ook weer niet.

De hele wereld kijkt nu toe hoe Nederland zichzelf andermaal diskwalificeert door zich aan zijn racisme vast te klampen als een zonnestekerige drenkeling aan zijn wrakhout, delirisch bazelend over tradities, cultuur en kinderfeestjes.

Wij zouden graag enige adstructie voor de voorgaande bewering zien, maar het blijft Peter ‘ik zeg wat ik wil en feiten zijn maar lastig’ Breedveld, dus dat kunnen we wel vergeten.

Wat een harteloze ploerten zijn dat, die kinderen hun gekoesterde negerkarikatuur willen afnemen.

Hier geldt hetzelfde als bij de vorige bewering. Wij zijn overigens van mening dat Zwarte Piet niet racistisch is en dat we hem en Sinterklaas toch best kunnen missen. Dat doet hier niet heel erg ter zake, maar we wilden het wel even herhaald hebben.

Helaas is racistische horkerigheid sommige lieden in het antizwartepietenkamp ook niet vreemd.

Niet?

Er wordt nogal hufterig gereageerd op een prachtig stuk van Robert Vuijsje over de afwegingen die hem ertoe hebben bewogen tegen Zwarte Piet te zijn.

Voorbeelden van reacties? Of eventjes uitleggen waarom dat stuk “een prachtig stuk” zou zijn? Is dat alleen omdat de auteur ervan tegen Zwarte Piet is?

Vuijsje is echter de auteur van een meesterlijke humoristische roman over racisme die door bepaalde domoren wordt aangezien voor een racistisch boek (‘Trying to write satire in the 21st Century is like pissing into the wind’, aldus Jamie Delano) en dus kan het niet deugen wat hij in te brengen heeft.

Jeetje. Wat naar voor Vuijsje. Gelukkig maar dat hij Peter ‘de duider’ Breedveld heeft om een en ander recht te zetten.

‘Just because you fuck a person of colour doesn’t mean you’re non-, or anti-racist‘, schrijft deze Grote Denker over Vuijsje, die inderdaad een zwarte vrouw heeft.

Geen idee welke Grote Denker dat is, maar er zit natuurlijk wel iets in. Als we ervan zouden uitgaan dat alle slavenhouders racisten waren, behalve als ze zwarte vrouwen neukten, waren lang niet alle slavenhouders racisten, als u begrijpt wat wij bedoelen.

Classy!

Wat betekent dat? Of is het een naam?

Mag ik daar tegenover stellen dat just because you’re a person of colour doesn’t mean you’re not a hateful racist?

Ja, dat mag. Graag zelfs. Maar waarom zou Peter ‘sorry, het was eruit voor ik er erg in had’ Breedveld dat doen? Het maakt zijn betoog, voor zover er in het gekloosriede stuk van een betoog sprake is, er niet sterker of minder warrig op. En dan blijkt het ook nog de laatste zin te zijn, zodat de lezer, niet voor het eerst, blijft zitten met de vraag: wat wilde de schrijver nou eigenlijk zeggen? Troost u, lezer: Peter ‘de vleesgeworden schrijfdiarree’ Breedveld weet het zelf ook niet. Al lang niet meer.

19-10-2013 16.44 | Door: De Grote Vrager | Categorie: Geschiedenis, Godsdienstwaanzin, Hondelulle, Personen, Taal, Webzijden

Er zijn 5 reacties op “Peter Breedveld weet het niet meer”

  1. Ruud Harmsen says:

    > mogelijk. om te laten

    Uppercave alamr

    Kommaalamr

  2. Ruud Harmsen says:

    Ja, dat dacht ik wel, een vomma die per ongelijk een dunt was.

  3. Jack L. says:

    Hm.

    Het is naar om te zien dat Peter Breedveld nu, naast de Volkskrant, Trouw, de Telegraaf, Joop.nl, Elsevier, Geenstijl, Pauw en Witteman, Pownews, de Postonline en de Panorama (en dan zal ik nog wel een paar media missen) nu de complete publieke omroep afserveert als wegbereider naar genocides.

    Als ik het goed begrijp is volgens PB dus iedereen -behalve Breedveld zelf- volkomen van de pot gerukt.

    Dat is ook interessant standpunt, zal ik maar zeggen.

  4. Jack L. says:

    Even snel een update:

    Een klein onderzoek leert dat volgens PB de journalisten van Hart van Nederland wel “onbevooroordeeld en oprecht nieuwsgierig naar wat mensen precies bezielt” zijn.

    Gelukkig maar.

    Zie http://www.frontaalnaakt.nl/archives/he-naturisten-die-niet-voor-lul-worden-gezet-in-hart-van-nederland.html


Opinieleiders.nl © 1999 - 2019 Alle rechten voorbehouden
Contact   Valid XHTML 1.0 TransitionalValid CSS!KuijkStrip over de zinloosheid van webloggen, onder andere
WordPress 4.7.16 RSS-feed/RSS-feed reacties