De ANWB, de hondelulle van de week

Uw Wegenwachtpakket wordt vernieuwd

Daar heb ik helemaal niet om gevraagd, dus ik wil wedden dat het vooral in het belang van de ANWB is en dat ik fors meer ga betalen. Stelletje hondelulle. Benieuwd hoe ze gaan proberen mij dit door de strot te douwen.

Beste meneer/mevrouw Stommeling,

‘Geachte’ is er al jaren niet meer bij, omdat de ANWB schijt aan zijn leden heeft. Andere bedrijven doen dat ook. Vroeger, opa vertelt, was ik nog weleens de ‘Geachte Heer’, maar dat is tegenwoordig helemaal te veel gevraagd. Ook zijn de daairektmelers van de ANWB te beroerd om even een mooi samenvoegbestandje te maken, zoals dat al mogelijk was met WordPerfect 5.1, waarmede je gewoon de juiste aanhef bij de juiste persoon krijgt. Dat ik word aangesproken met ‘beste’, bevalt mij helemaal nix, want de enigen die je zo aanspreken, zijn oplichters en vrienden die je een kaartje sturen omdat je in het ziekenhuis ligt. En ik lig niet in het ziekenhuis.

Met Wegenwacht Service kunt u altijd rekenen op de allerbeste hulp bij pech.

Dat mag ik wel hopen, want ik betaal er genoeg voor. Wat denken ze dan? Dat ik hun zoveel geld geef in de hoop dat ze mij bij pech van dichtbij komen uitlachen? Of dat ik blij ben als ze proberen of de auto het echt niet doet en dan zeggen: “Tsja, daar zou eigenlijk iemand iets aan moeten doen”, om vervolgens vrolijk zwaaiend te vertrekken? Of dat ze mijn auto even in de sloot douwen om te voorkomen dat anderen er last van hebben?

De Wegenwacht staat dag en nacht voor u klaar om mankement aan uw auto ter plekke te verhelpen.

Daar ging ik altijd wel van uit, omdat dat de afspraak was, maar nu begin ik toch te twijfelen. Waarom meent de ANWB mij te moeten vertellen wat ik allang weet? Of gaan ze zeggen dat het niet meer uitkan en dat ik voortaan maar niet meer buiten kantoortijd de weg opmoet, omdat pechkrijgen dan onder het nieuw in te voeren eigen risico valt? Het lijkt de overheid wel: je geld in ontvangst nemen en het daarbij willen laten. Stelletje hondelulle.

Zo kunt u altijd snel weer verder.

Dat hangt er maar net van af hoe lang het duurt voor de Wegenwacht er is, wat er precies mis is, of het probleem ter plekke te verhelpen valt, hoeveel tijd de desbetreffende reparatie in beslag neemt en of er daarna niet nog meer mankementen aan het daglicht treden. Kortom: een boude bewering.

Ook wanneer u dénkt dat er iets mis is met uw auto kunt u een beroep op ons doen.

Alsof er iemand een beroep op de Wegenwacht doet als hij niet denkt dat er iets mis is met zijn auto. Wat zou de Wegenwacht trouwens doen als je ze voor nix laat komen en dan ook nog doodleuk zegt: “Ja, ik dacht al niet dat er iets mis was met mijn auto, dus ik heb opzettelijk uw tijd lopen verdoen”? Krijg je dan straf? Of als je belt terwijl je niet denkt dat er iets mis is met je auto, en er blijkt toch iets mis? Word je dan niet geholpen?

Wat is dat trouwens voor onzin, mij een brief te sturen met het kennelijke oogmerk iets aan te prijzen dat ik allang heb? Als ze mij meer willen laten betalen, kunnen ze dat toch ook gewoon zeggen? Want dat ze mij meer gaan laten betalen, is nu wel zeker. Stelletje hondelulle.

En dat is een prettig idee.

En omdat het hondelulle zijn, gaan ze nu de hele boel overhoop gooien, opdat ik minder tevreden word en meer ga betalen. Zo heeft Ziggo het ook gedaan toen ze hun pakketten gingen reorganiseren, zodat je niet meer makkelijk kon kiezen wat je wilde, maar als je er 1 zender bij wilde, je meteen moest betalen voor een extra paket met wel 50 zenders, die je allemaal niet wilde, omdat je alleen die ene wilde. Benieuwd waar ze mij nu mee gaan opschepen: een vervangende auto bij bezoeken aan Swaziland tussen 10 en 20 januari?

Er volgt een tussenkop, die luidt:

Vernieuwende Wegenwachtpakketten een stuk overzichtelijker

Jeetje, een stuk overzichtelijker. En ik vond het al zo overzichtelijk: ik betaalde en in ruil daarvoor kreeg ik waar ik voor betaald had. Hoe kunnen ze dat nog overzichtelijker maken? Door mij te laten betalen en mij in ruil daarvoor niet te geven waar ik voor betaald heb? Mij benieuwen.

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, blijven we altijd op zoek naar dingen die beter kunnen.

Heel goed. Alleen valt er aan mijn Wegenwachtpakket nix te verbeteren. Om mij zo goed mogelijk van dienst te zijn, zouden ze nog kunnen overwegen de prijs te verlagen, of, omdat ik al zo lang lid ben en maar heel zelden hulp nodig gehad heb, mij te vertellen dat ik inmiddels voor de eerstkomende dertig jaar genoeg betaald heb en dat ze daarna nog wel eens zullen kijken. Ze zouden mij ook kunnen vragen of ik iets miste, en dan zou ik neen zeggen.

We hebben gemerkt dat onze leden niet altijd weten waar ze recht op hebben bij pech en waarvoor ze nu precies betalen

Dat lijkt me nou typisch niet mijn probleem.

Dat leidt in de praktijk geregeld tot misverstanden.

Nee maar. Het is toch wat. Misverstanden. Welnu: als dat dan zo’n probleem is, stuur de leden dan een overzichtje van waar ze recht op hebben. Zo gek veel is dat niet, en dat past makkelijk op een sticker die ze op hun lidmaatschapskaart kunnen plakken, of bij hun rijbewijs kunnen bewaren, zodat ze het in voorkomend geval ter plekke kunnen raadplegen. Zo’n stickertje kost nog minder dan zo’n domme brief en levert waarschijnlijk ook minder boze reacties op dan zo’n duidelijke poging om op een slinkse manier de prijzen te verhogen.

U kunt voortaan kiezen uit: Instap, Standaard en Compleet.

Waarom zijn niet alle pakketten compleet? Ik denk dat ik mijn lidmaatschap maar opzeg.

Binnen elk van deze pakketten kunt u kiezen voor drie dekkingsgebieden: Nederland, Europa en Europa Plus.

En de pakketten zijn zo ingedeeld dat je altijd meer moet kiezen dan je eigenlijk wilt hebben. De Ziggotruuk dus. En dat terwijl ik precies had wat ik nodig had, of dat althans dacht. Maar wacht: omdat ik geen zin heb om meer te gaan betalen, ga ik die nieuwe pakketten eens extra aandachtig bekijken. Misschien ben ik wel goedkoper uit. En als dat niet gaat, kan ik natuurlijk altijd nog opzeggen.

Een nieuw tussenkopje:

Advies over uw vernieuwde pakket

Ze hebben het nu dus zo overzichtelijk gemaakt, dat ik een adviseur nodig heb om te zien welk pakket ik moet nemen. En dat terwijl ik uitermate tevreden was met mijn huidige pakket. Ik begin boos te worden.

In bijgaande folder vindt u een handig overzicht van de vernieuwende pakketten: dit helpt u bij uw keuze.

Ja hoor: moet je nog een folder gaan zitten doorploegen ook. Denken die mensen dat ik nix beters te doen heb? Vermoedelijk wel. De hondelulle.

Om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken, geven wij u in deze brief een advies.

Als ze het mij echt zo gemakkelijk mogelijk hadden willen maken, hadden ze mij lekker met rust gelaten en mij slechts laten weten wanneer ik weer moest betalen. En vooruit, daarna hadden ze nog een betalingsherinnering mogen sturen, maar daar houdt het toch echt wel mee op. Maar neen, dat was teveel gevraagd, dat kon niet, dat zou maar leiden tot tevreden klanten en dat kunnen we niet hebben bij het Leden Service Center, want dan hebben we nix meer te doen bij het Leden Service Center en dan gaat de directie zich afvragen waar dat eigenlijk voor nodig is, een Leden Service Center. En nu weet de directie misschien niet waar het Leden Service Center voor nodig is, maar wel wat het Leden Service Center doet: onschuldige tevreden klanten op de kast jagen, dat is wat het Leden Service Center doet. Stelletje, nou ja, u weet wel.

Wij hebben daarbij uw huidige pakket als uitgangspunt genomen.

En we gaan u niet iets adviseren waarmee u goedkoper uit bent, want dat is niet de bedoeling van deze brief. De bedoeling van deze brief is, geld binnen te halen voor de afkoopsom van de voormalig directeur, en dat doe je niet door geld weg te geven, zeg nu zelf.

In de oude situatie zou u volgend jaar voor Wegenwacht Europa Service met Woonplaats Service en Vervangende Auto Service Nederland €123,00 betalen.

Jezus! Heb ik dat allemaal? Ik gebruik mijn auto voornamelijk voor korte ritjes en het grootste deel van de tijd staat hij op de parkeerplaats, zodat het hoveniersbedrijf met de maaimachine mijn autoruiten kapot kan slaan. Hoe dat precies werkt, weet ik niet, want ze doen het altijd alleen maar als ik niet kijk.

Een paar keer per jaar ging ik naar Duitsland, maar de desbetreffende tante is dood en Duitsland gaat tol heffen, dus dat hoeft ook niet meer. Als ik nog eens naar een wedstrijd van St. Pauli wil, kan ik waarschijnlijk beter gaan vliegen, met zo’n prijsvechter. Er is er vast wel eentje die Hamburg in zijn assortiment heeft, onder de naam “Berlin North-West”, of “Berlin North by North-West”, afhankelijk van hoeveel schijnnauwkeurigheid men wil bieden. En een vervangende auto heb ik ook niet meer nodig, want toen ik dit abonnement nam, gebruikte ik de auto veel vaker dan nu. Als ik dus alleen de Woonplaats Service wil overhouden, ben ik onder de huidige omstandigheden goedkoper uit. Wedden dat ze de pakketten zo hebben ingedeeld dat dat onder de nieuwe omstandigheden niet meer het geval is?

Wij denken dat in de nieuwe situatie Wegenwacht Europa Standaard het beste bij u past.

Ik denk dus van niet.

Dit pakket biedt dezelfde dekking als u gewend bent én bevat een extra service: Vervangende Auto Service Europa.

Ziet u wel? Ik had gelijk.

Tussenkop:

In 2015 betaalt u niets extra

Dat zou zomaar kunnen: ik ga vermoedelijk een ander dan het aanbevolen pakket kiezen, waardoor ik goedkoper uit ben. Moet die directeur nu een deel van zijn afkoopsom terugstorten?

Voor uw uitgebreidere pakket betaalt u €143,00 per kalenderjaar.

Een prijsverhoging van meer dan 15%. Wat een stelletje hondelulle.

Voor 2015 doen wij u graag eenmalig een speciaal aanbod: u krijgt het vernieuwde pakket voor de prijs van uw huidige pakket.

Ik heb wel een suggestie voor wat ze met hun eenmalige speciale aanbod kunnen doen.

U betaalt dus niets extra in 2015

Dat sowieso niet. Misschien betaal ik wel helemaal nix meer. Zou ik de enige zijn die boos wordt als hem een forse prijsverhoging door de strot gedouwd wordt?

In uw persoonlijk pakketoverzicht hebben we het voor u op een rij gezet.

Nou, laat maar zien dan.

Uiteraard kunt u ook kiezen voor een ander pakket.

Of voor helemaal geen pakket. Dat is het goedkoopst.

Bijvoorbeeld het eenvoudiger Wegenwacht Europa Instap.

Nou, Europa had ik dus niet meer nodig, weet u nog?

Tussenkop:

Bent u het eens met ons voorstel?

Neen.

Dan hoeft u verder niets te doen.

Dankzij de service van de ANWB moet ik dus nu nog iets gaan doen ook. Het Leden Service Center van de ANWB houdt er een andere definitie van service op na dan ik.

Het door ons voorgestelde Wegenwachtpakket gaat dan automatisch in per 1 januari 2015.

Dus niet.

Wilt u liever een ander pakket?

Of geen pakket meer. Ik ben nu erg boos.

Geef dan uw keuze vóór 1 november a.s. aan ons door via onze website (anwb.nl/mijnanwb) of gebruik de bijgesloten antwoordkaart.

Niet vergeten: vóór 1 november. Zal ik mijn lidmaatschap van de ANWB dan ook maar meteen opzeggen?

Wilt u graag hulp bij uw keuze?

Eerlijk gezegd zou ik graag kennismaken met de idioten die dit verzonnen hebben, één voor één, zodat ik ze één voor één de gemengde berichten in kan slaan. De hondelulle.

Gebruik dan de Keuzehulp op onze website (anwb.nl/keuzehulp) of kom naar een ANWB-winkel bij u in de buurt.

Ik doe de Keuzehulp wel, om te lachen. Ik stel mij daar namelijk van voor dat de Keuzehulp mij van allerlei vragen gaat stellen, om aan de hand van mijn antwoorden mijn Keuze te helpen: “Heeft u weleens pech met de auto?” “Neen.” “Dan heeft u helemaal geen pakket nodig. Wegwezen, lul.” Ja, ze kunnen veel met die Kunstmatige Intelligentie tegenwoordig.

U kunt ook bellen met ons Leden Service Center op 088 269 23 45.

Als ik aan het eind van de maand nog wat belminuten over heb, zal ik ze bellen, om ze verrot te schelden tot mijn beltegoed op is.

Onze medewerkers helpen u graag.

Als ik met ze klaar ben niet meer.

Met vriendelijke groet,

En inhalige bijgedachten,

Rian Vreeburg

Dat zal dan wel.

Directeur Wegenwacht

En een van de hondelulle van de week.

Inmiddels heb ik ook even in de bijgeleverde folder gekeken en wat ik al verwacht had, klopt: als ik die Europadekking zou willen houden, zou ik het goedkoopst uit zijn met het Europa instappakket, à €83, maar daar hebben ze de ‘Pechhulp in de woonplaats’ uitgesloopt. Voor ‘Pechhulp in de woonplaats’ zou het Nederland standaardpakket het voordeligst zijn, voor €95, doch dat is dan weer zonder Europa. Als ik mijn huidige dekking wil houden, kom ik uit op het geadviseerde pakket. Het zijn dus niet alleen hondelulle bij de ANWB, het is ook een stelletje gore klootzakken. Swaziland schijnt tussen 10 en 20 januari trouwens wel heel mooi te zijn, maar dat is een heel ander verhaal.

20-09-2014 15.04 | Door: Stommeling Jones | Categorie: Automobilisme, Gekte en oplichterij, Hondelulle, Politiek

Er zijn 4 reacties op “De ANWB, de hondelulle van de week”

  1. Ruud Harmsen says:

    > Vroeger, opa vertelt, was ik nog weleens
    > de ‘Geachte Heer’, maar dat is tegenwoordig
    > helemaal te veel gevraagd.

    Geachte heer [naam] sstt,

    Zo hoort het (niet meer). http://rudhar.com/lingtics/titulatr.htm

  2. Ruud Harmsen says:

    Even iets technisch: deze site ziet er op een mobieltje of handheld of hoe dat tegenwoordig heet, niet uit, wegens extreem kleine lettertjes. Komt omdat de viewport niet is gedefineerd. In de toevoegen:

    helpt veel, maar er is meer nodig.

    Deugt op mijn site idem net zo niet, maar ik ben in het proces van dat massaal te gaan verbeteren.

  3. Ruud Harmsen says:

    Even iets technisch: deze site ziet er op een mobieltje of handheld of hoe dat tegenwoordig heet, niet uit, wegens extreem kleine lettertjes. Komt omdat de viewport niet is gedefineerd. In de <head> toevoegen:
    <meta name=viewport content=”width=device-width, initial-scale=1″>
    helpt veel, maar er is meer nodig.

    Deugt op mijn site idem net zo niet, maar ik ben in het proces van dat massaal te gaan verbeteren.

  4. Ruud Harmsen says:

    Experimenten ter leringhe ende vermaeck in http:/rudhar.com/try/css3 .


Opinieleiders.nl © 1999 - 2021 Alle rechten voorbehouden
Contact   Valid XHTML 1.0 TransitionalValid CSS!KuijkStrip over de zinloosheid van webloggen, onder andere
WordPress 4.7.22 RSS-feed/RSS-feed reacties