Peter Breedveld wil geen antisemiet worden genoemd
Je kunt Peter ‘de antisemiet‘ Breedveld heel aardig op de kast krijgen door hem een jodenhater te noemen. Om de een of andere reden kan hij daar absoluut niet tegen, dus dat is lachen. Op Twitter mag uw en onze captain bij “jodenhater @FrontaalNaakt”, altijd graag even skakelen naar ‘De jodenval van Peter Breedveld‘, en omdat Peter ‘Cpt. Iglo is een geobsedeerde gek’ Breedveld geen weerwoord heeft, heeft hij daar nog nix over gezegd.
Wel twitterde hij onlangs:
“Ik haat Jodenhaters, laat dat gezegd zijn. Wie mij er voor een uitmaakt, heeft er een vijand voor het leven bij.“
En raai eens wat? Onmiddellijk werd hij nog harder voor jodenhater uitgemaakt dan daarvoor. Maar hij doet echt heel erg zijn best om van dat stigma af te komen en schroomt zelfs niet zijn kinderen in de strijd te gooien:
“Net even met de kinderen gepogo’d op Madness. Valt me voor het eerst op hoeveel die muziek op klezmer lijkt.“
Uw en onze captain zei hierop onder andere:
“Jodenhater @FrontaalNaakt denkt dat wij denken dat hij geen jodenhater is omdat hij het woord klezmer kent. https://twitter.com/FrontaalNaakt/status/383638984246587392“
En, laten we wel wezen: Madness lijkt natuurlijk net zo veel op klezmer als Siebe Sibbe op Geert Wilders. Wij citeren even de Wikipedia:
“Klezmer is easily identifiable by its characteristic expressive melodies, reminiscent of the human voice, complete with laughing and weeping. This is not a coincidence; the style is meant to imitate khazone and paraliturgical singing. A number of dreydlekh (a Yiddish word for musical ornaments), such as krekhts (“sobs”) are used to produce this style.
The Romanian influence is, perhaps, the strongest and most enduring of the musical styles that influenced traditional klezmer musicians. Klezmer musicians heard and adapted traditional Romanian music, which is reflected in the dance forms found throughout surviving klezmer music repertoire (e.g., Horas, Doinas, Sirbas, and Bulgars etc.)“
Knappe jongen die dat terughoort in Madness. En dan hebben we het nog niet eens over de instrumentatie, want als wij aan klezmer denken, denken wij toch als eerste aan de klarinet en die komt bij Madness niet voor, dachten wij.
Maar zelfs als Peter ‘gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen’ Breedveld wel eens naar klezmer geluisterd zou hebben, betekent dat natuurlijk niet per se dat hij geen antisemiet is, net zomin als de piano een antisemitisch instrument is omdat Joseph Goebbels er aardig op uit de voeten kon, of de neusfluit verboden zou moeten worden omdat Adolf Hitler er zulke vrolijke liedjes aan wist te ontlokken.
In zijn recentste huilstuk op Frontaalnaakt.nl doet Peter ‘ik blijf het proberen’ Breedveld ook weer verwoede pogingen om te laten zien dat hij geen antisemiet is. Daarbij heeft hij echter het grote probleem dat hij wel degelijk een antisemiet is, zodat zijn pogingen alleen daarom al gedoemd zijn te stranden.
Hij besluit zijn stukje, dat wij u verder besparen met:
“Neuh. Het ene antisemitisme is immers het andere niet.“
Dat is vermoedelijk bedoeld om hemzelf op de een of andere manier vrij te pleiten, maar zo werkt dat niet. Je hebt namelijk daadwerkelijk verschillende soorten en gradaties van antisemitisme, waarbij het ‘ouderwetse’ openlijke antisemitisme gewoon naar en dom is, maar het ‘moderne’ als ‘anti-zionisme’ verpakte antisemitisme nog naarder en dommer en derhalve nog harder bestreden dient te worden. U mag drie keer raden in welke categorie het antisemitisme van Peter ‘mag ik ook raden?’ Breedveld thuishoort.
28-09-2013 14.08 | Door: De Grote Vrager | Categorie: Geschiedenis, Muziek, Personen, Strips, Twitter, Webzijden
Be it as it may, ik hoor die muzikale verwantschap ook.
Ruud Harmsen heeft geen ritmegevoel, net als Peter Breedveld.
Kijk die Breedveld eens Pieter Hilhorst bestoken met jammertweets. Dit is wat Hilhorst zegt:
@Pieterhilhorst: “@FrontaalNaakt Ter geruststelling: @FatimaElatik en ik weten precies waar we staan. Zij aan zij, namelijk. Tussen ons is geen probleem.”
Zou leuk zijn als Elatik die woorden van Hilhorst onderschrijft.
Breedveld reageert:
@FrontaalNaakt: “@Pieterhilhorst Maar publiekelijk laat u haar vallen. Ik weet uit ervaring hoe eenzaam dat is. @FatimaElatik”
Mag ik effe een teiltje? Met zijn naakte hordes die een dagtaak maken van het in kapitalen schreeuwen tegen alle domrechtse vijandjes?
Wat je nu ziet gebeuren is dat mensen die echt bedreigd zijn en een trauma hebben zich aangesproken voelen door Breedvelds “verhaal”. Ze factchecken niet, want getraumatiseerd, en werpen zich meteen op als begripvolle supporter in de strijd tegen de fictieve bedreigingen die Breedveld en zijn parttime LAT-vriendinnetje ontvangen. Zie de tweets van @ornstein.
http://rijock.blogspot.nl/2013/01/dutch-fraudster-okke-ornstein-sentenced.html
Owww wacht, ik heb niks gezegd. Okke en Peet begrijpen elkaar.
Loltweet van @FrontaalNaakt: “De les die ik heb geleerd vandaag: smakeloze grapjes over Anne Frank zijn heel hip en oké enzo, maar van Laurence Blik blijf je af.”
Ja Breedveld. Levende joodse meisjes met naam en toenaam uitleveren aan al je schuimbekkende haatvriendjes siert je nu eenmaal niet.
LOL, Breedveld feliciteert Nafataniel van het CIDI. Ach ach ach, want een ranzige hypocriet is het toch.
Peter Breedveld: “Er wordt hier blijkbaar geen lezing gehouden (…) zonder toestemming van deze extremisten.” (…) “Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook tabak begin te krijgen van die joodse organisaties.”
Zie:
http://loorschrijft.blogspot.nl/2010/10/stotterlingo.html